INFORMATII PRECONTRACTUALE PRIVIND SERVICIILE DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE
în conformitate cu prevederile Legii nr.175/2015 pentru aprobarea O.U.G. nr. 34 / 2014
privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate şi a O.U.G. nr. 34 / 2014
cu operatorul regional Compania AQUASERV S.A. Tîrgu Mureş
Principalele caracteristici ale serviciilor
Apa potabilă furnizată este apă destinată consumului uman, a cărei parametrii de calitate
chimici şi microbiologici corespund prevederilor Legii 458 / 2002.
Presiunea apei asigurate la branşament este de:
- p = 0,8 bar pentru clădiri de locuit cu parter
- p = 0,8 bar + 0,45 bar /etaj pentru clădiri de locuit cu etaj
Debitul nominal de apă asigurat este de:
- Qn = 2,5 m3/h, prin contor având diametrul de Dn = 15 mm
- Qn = 4.0 m3/h, prin contor având diametrul de Dn = 20 mm
- Qn = 6,3 m3/h, prin contor având diametrul de Dn = 25 mm
- Qn = 10.0 m3/h, prin contor având diametrul de Dn = 32 mm
Gradul de asigurare a serviciului de alimentare cu apă este de 98%.
Prin serviciul de canalizare se asigură preluarea apelor uzate menajere şi a apelor
industriale preepurate, precum şi a apelor pluviale ale căror parametrii calitativi se
încadrează în limitele maxime admise a parametrilor de deversare conform Normativului NTPA
002 / 2002, modificat de H.G. nr. 352 / 2005.
Gradul de asigurare a serviciului de colectare a apelor uzate este de 98%.
Identitatea prestatorului de servicii
Compania AQUASERV S.A. Tîrgu Mureş
Datele de contact ale prestatorului de servicii
Tarife aplicate
Indicatorii monitorizați |
Valoare admisă |
Tarif lei/UM |
Suspensii totale |
350 mg/l |
0,025 lei/kg |
CBO5 |
300 mg/l |
0,204 lei/kg |
CCO-Cr |
500 mg/l |
1,280 lei/kg |
Substanțe extractibile |
30 mg/l |
2,560 lei/kg |
H2S |
- |
- |
NH4 |
30 mg/l |
7,660 lei/kg |
Agenţii economici din categoria poluatori vor achita pe principiul ,, poluatorul plăteşte şi
tarife suplimentare pentru serviciile de canalizare-epurare, în funcţie de grupa de risc
Categoria de poluator |
Tarif, lei/mc, fară TVA |
Canalizare-epurare ape uzate pentru agenţii economici poluatori monitorizaţi din
grupa I de risc |
0,48 |
Canalizare-epurare ape uzate pentru agenţii economici poluatori monitorizaţi din
grupa II de risc |
0,58 |
Modalităţi de plată
Plata facturilor se poate face prin următoarele modalităţi:
- în numerar
- la oricare din locațiile partenere Payzone
- la oricare magazin cu sigla galbenă PayPoint
- la casieria Companiei AQUSERV din Tîrgu Mureş, Str. Kós Károly nr. 1
- la ghişeele subunităţilor poştale ale localităţilor (altele decât Tîrgu Mureş)
- la sucursalele Băncii BRD- pe baza facturii emise de Compania AQUASERV
- la rețeua de ghișeu automat ( ATP) și mașină multifunțională ( MFM) al BCR - pe
baza facturii emise de Compania AQUASERV
- la rețeaua de automate de plăți ( Facturel) al Băncii Transilvania- pe baza
facturii emise de Compania AQUASERV
- la rețeaua de automate ROBO BRD- pe baza facturii emise de Compania AQUASERV
- la ghișeele Unicredit Bank și Banca Românească
- la magazinele unde există centre de plăți un-doi. Pentru informații suplimentare
accesați www.un-doi.ro/consumatori
- prin transfer bancar*, în conturile Companiei AQUASERV
Durata de valabilitate a contractului
- nedeterminată*, în cazul în care contractul se încheie cu proprietarul imobilului
- determinată, în cazul în care contractul se încheie cu chiriaşul imobilului, până la
data de valabilitate a contractului de închiriere sau comodat sau în cazul unor situaţii
litigioase, până la clarificarea dreptului de proprietate
*Compania AQUASERV poate iniţia recontractoarea în cazul în care se modifică legislaţia care
îi guvernează activitatea.
Procedura de soluţionare a reclamaţiilor
Puteţi adresa reclamaţii personal sau printr-un reprezentant:
- în scris – depus la Centrul de relaţii cu clienţii al companiei din Tîrgu Mureş, Str.
Kós Károly nr. 1 sau transmis prin poştă, prin fax la numărul: 0265-210.442, prin e-mail
la adresa client@aquaserv.ro
- verbal, prin telefon la numărul: 0265-208.888 sau 08-008-208.888
Reclamaţiile beneficiază de aceeaşi prioritate, indiferent de obiect, mijlocul sau forma de
adresare. Reclamaţiile se soluţionează (data răspunsului scris) în 10 zile calendaristice de
la data depunerii. În cazul reclamaţiilor complexe care necesită investigaţii complexe,
acest termen se poate prelungi până la 45 zile. În aceste cazuri veţi fi informat asupra
decalării termenului şi asupra stadiului în care se află soluţionarea reclamaţiei.
Despăgubiri aplicate şi procedura de acordare a acestora
Compania AQUASERV S.A. acordă despăgubiri, în cazuri justificate, pentru pagubele materiale
cauzate de furnizarea necorespunzătoare a serviciilor. Ne rezervăm însă dreptul de a stabili
circumstanţele în care vă acordăm aceste depăgubiri şi valoarea acestora.
Dreptul de retragere
Aveţi dreptul de a vă retrage din contractul de furnizare / prestare a serviciului de
alimentare cu apă şi canalizare, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile
calendaristice de la data încheierii contractului. Vă puteţi exercita dreptul de retragere
printr-o scrisoare transmisă prin poştă la adresa 540297 Tîrgu Mureş, Str. Kós Károly nr. 1,
prin fax la numărul 0265-210.442 sau prin e-mail la adresa client@aquaserv.ro.
Pentru retragere puteţi completa formularul standard de retragere, disponibil pe site-ul
companiei la adresa www.aquaserv.ro (cod: F-PO-0008-48) sau puteţi
transmite
orice altă
declaraţie neechivocă.
În cazul în care doriţi începerea furnizării / prestării serviciilor de alimentare cu apă şi
canalizare în perioada de retragere, trebuie să vă exprimaţi această opţiune în mod expres,
în cerere.
Consecinţele retragerii
Dacă aţi solicitat începerea furnizării / prestării serviciilor de alimentare cu apă şi
canalizare în perioada de retragere, vă puteţi exercita dreptul de retragere doar după
achitarea contravalorii serviciilor furnizate, în conformitate cu indicaţiille contorului de
apă montat pe branşament.
Prezentele informaţii devin parte integrantă a contractului de furnizare / prestare a
serviciului de alimentare cu apă şi canalizare.